Budapesti séták és játékok
csapatoknak, osztályoknak
Szűcs Ádámtól,
a Margó-különdíjas szerzőtől

Barangoljunk a könyv helyszínein

téma: ismerd meg a könyv helyszíneit
extra: háttérinfók a könyv születéséről
kiknek szól: bárkinek (a könyv elolvasása előny, de nem feltétel)
időtartam: kb. 1,5 óra
Maximum: 25 fő

Akik bejárnának velem néhány helyszínt a könyvből, és meghallgatnák, hogyan választottam ki ezeket és miért, milyen sztorik kapcsolódnak hozzá (történelmi vagy kortárs történetek), azok ezekre a sétákra jöjjenek. A séta közben megtudjuk, milyen párhuzam van egy várossal való ismerkedés és egy romantikus kaland között.

A séta jelenleg a Palotanegyedben zajlik.

Történetíró séták

téma: rendhagyó városi séta
extra: közös történetírás a szerzővel
kiknek szól: bárkinek (élénk fantázia előny)
időtartam: kb. 2 óra
Maximum: 15 fő

A rendhagyó városvezetés nem történelmi tények és megtörtént események köré épít. Eszközként használjuk a városban található tárgyakat, növényeket, épületeket, hogy a résztvevőkkel együtt alkossunk meg egy fikciós történetet. Az improvizáció során, amihez szükség van a résztvevők hathatós segítségére, megtudhatjuk, hogyan lehet ihletet meríteni a hétköznapi tárgyakból és helyzetekből, és beépíteni azokat egy készülő történetbe. 

Mit mesél, mit mutat nekünk a város? Mit veszünk ki belőle? A történelmet, a mélyebb jelentéseket vagy csak elmerülünk a fantáziánkban? Mindháromra szükség lesz egy jó sztori megírásakor.

10_Ádám_Puskin@0.5x
347585823_539490711493973_1146264484293397776_n
IMG_4768@0.5x
IMG_1982

Városi kutatójátékok osztályoknak

téma: rendhagyó irodalomóra
extra: városi kódfejtős játékkal
kiknek szól:
osztályoknak
időtartam:
90 – 135 perc
Maximum: 90 fő

Végre nem csak állni kell és várni, hogy az idegenvezető mondjon valamit! Végre a gyerekek részesei lesznek a cselekménynek, és együtt kell kitalálniuk, mi történik egy regénybeli szereplővel. A választ a város tartogatja.

A diákokat a túrát megelőző napon klánokba osztjuk, minden klánnak más feladata lesz. A túra első fele, hogy a csoportok kutatják a város egyes szeleteit. Be kell menniük kávézókba, boltokba, szóba kell elegyedniük idegenekkel (a klán persze gyorsan megtalálja a szószólóját). Vagy épp gondolkozni kell, megfejteni a feladványt, majd beküldeni azt egy online felületen. Vigyázat, időre megy a játék!

Ezután a csoportok találkoznak az íróval egy előre megbeszélt helyen, ahol együtt megfejtik, mit jelentenek a nyomok. Rájönnek, miféle rejtett szimbólumok veszik körül őket minden nap. Ha odafigyelnek, a város metaforájává válik különféle történeteknek, amiket akár meg is írhatnak holnaptól…

Okostelefon használata nemhogy lehetséges, de javasolt. Akár a klánok közötti kapcsolattartásra (ez nem szükséges, de lehetséges), akár a feladat nehézsége miatt helyek, információk felkutatására.

A túra egyszerre több osztálynyi gyerekkel is működik.

MIT TANULUNK A TÚRÁK SORÁN?

Megtanuljuk okosan használni az okostelefonunkat (arra, amire való).

Megtanuljuk észrevenni a város apró részleteit, amiket eddig észre sem vettünk.

Megtanuljuk, hogyan válhat bármiből történet, ha a képzeletünket használjuk.

Megtanuljuk a történetírás alapvető szabályait.

  • No products in the cart.