Kérj te is egyedi túrát Budapesten
csapatodnak vagy osztályodnak
Szűcs Ádámtól,
a Margó-különdíjas szerzőtől

Vezetett írói Budapest-túrák, amik különböznek minden hasonlótól

1. Történetíró séták

Ezen a csodálatos helyen született… vagy élt… vagy halt meg… ő. Nő volt… vagy férfi, szent ember, vagy gyilkos bűnöző. Úszva érkezett ide, vagy csónakon, de az is lehet, hogy lebegő csészealj dobta le, hogy végül megtörténhessen vele… az. 

Szűcs Ádám rendhagyó városvezetése nem történelmi tények és megtörtént események köré épít. Az író eszközként használja a szigeten található tárgyakat, növényeket, épületeket, hogy a résztvevőkkel együtt alkosson meg egy fikciós történetet – romantikus drámát, krimit, sci-fit. Az improvizáció során, amihez szükség van a résztvevők hathatós segítségére, megtudhatjuk, hogyan lehet ihletet meríteni a hétköznapi tárgyakból és helyzetekből, és beépíteni azokat egy készülő történetbe. 

Miért sétálunk? Miért figyelünk? 

A séta lényege, hogy a résztvevők megalkossanak egy történetet egy író segítségével. Ehhez felhasználják a várost, a fejükben élő történészt és a képzeletüket egyaránt. Mit mesél, mit mutat nekünk a város? Mit veszünk ki belőle? A történelmet, a mélyebb jelentéseket vagy csak elmerülünk a fantáziánkban? Mindháromra szükség lesz egy jó sztori megírásakor.

10_Ádám_Puskin@0.5x
347585823_539490711493973_1146264484293397776_n
IMG_4768@0.5x
IMG_1982

2. Aktív kutató séták osztályoknak

Végre nem csak állni kell és várni, hogy az idegenvezető mondjon valamit. Végre a gyerekek részesei lesznek a cselekménynek, és együtt kell kitalálniuk, mi történik egy regénybeli szereplővel. A választ a város tartogatja.

A diákokat a túrát megelőző napon klánokba osztjuk, minden klánnak más feladata lesz. A túra első fele, hogy a csoportok kutatják a város egyes szeleteit. Be kell menniük kávézókba, boltokba, szóba kell elegyedniük idegenekkel (a klán persze gyorsan megtalálja a szószólóját). Vagy épp gondolkozni kell, megfejteni a feladványt, majd beküldeni azt egy online felületen. Vigyázat, időre megy a játék!

Ezután a csoportok találkoznak az íróval egy előre megbeszélt helyen, ahol együtt megfejtik, mit jelentenek a nyomok. Rájönnek, miféle rejtett szimbólumok veszik körül őket minden nap. Ha odafigyelnek, a város metaforájává válik különféle történeteknek, amiket akár meg is írhatnak holnaptól…

Okostelefon használata nemhogy lehetséges, de javasolt. Akár a klánok közötti kapcsolattartásra (ez nem szükséges, de lehetséges), akár a feladat nehézsége miatt helyek, információk felkutatására.

A túra egyszerre több osztálynyi gyerekkel is működik.

MIT TANULUNK A TÚRÁK SORÁN?

Megtanuljuk okosan használni az okostelefonunkat (arra, amire való).

Megtanuljuk észrevenni a város apró részleteit, amiket eddig észre sem vettünk.

Megtanuljuk, hogyan válhat bármiből történet, ha a képzeletünket használjuk.

Megtanuljuk a történetírás alapvető szabályait.

  • No products in the cart.