Budapesti séták és játékok
csapatoknak, osztályoknak
Szűcs Ádámtól,
a Margó-különdíjas szerzőtől
Barangoljunk a könyv helyszínein
téma: ismerd meg a könyv helyszíneit
extra: háttérinfók a könyv születéséről
kiknek szól: bárkinek (a könyv elolvasása előny, de nem feltétel)
időtartam: kb. 1,5 óra
Maximum: 25 fő
Akik bejárnának velem néhány helyszínt a könyvből, és meghallgatnák, hogyan választottam ki ezeket és miért, milyen sztorik kapcsolódnak hozzá (történelmi vagy kortárs történetek), azok ezekre a sétákra jöjjenek. A séta közben megtudjuk, milyen párhuzam van egy várossal való ismerkedés és egy romantikus kaland között.
A séta jelenleg a Palotanegyedben zajlik.
Történetíró séták
téma: rendhagyó városi séta
extra: közös történetírás a szerzővel
kiknek szól: bárkinek (élénk fantázia előny)
időtartam: kb. 2 óra
Maximum: 15 fő
A rendhagyó városvezetés nem történelmi tények és megtörtént események köré épít. Eszközként használjuk a városban található tárgyakat, növényeket, épületeket, hogy a résztvevőkkel együtt alkossunk meg egy fikciós történetet. Az improvizáció során, amihez szükség van a résztvevők hathatós segítségére, megtudhatjuk, hogyan lehet ihletet meríteni a hétköznapi tárgyakból és helyzetekből, és beépíteni azokat egy készülő történetbe.
Mit mesél, mit mutat nekünk a város? Mit veszünk ki belőle? A történelmet, a mélyebb jelentéseket vagy csak elmerülünk a fantáziánkban? Mindháromra szükség lesz egy jó sztori megírásakor.
Városi kutatójátékok osztályoknak
téma: rendhagyó irodalomóra
extra: városi kódfejtős játékkal
kiknek szól: osztályoknak
időtartam: 90 – 135 perc
Maximum: 90 fő
Végre nem csak állni kell és várni, hogy az idegenvezető mondjon valamit! Végre a gyerekek részesei lesznek a cselekménynek, és együtt kell kitalálniuk, mi történik egy regénybeli szereplővel. A választ a város tartogatja.
A diákokat a túrát megelőző napon klánokba osztjuk, minden klánnak más feladata lesz. A túra első fele, hogy a csoportok kutatják a város egyes szeleteit. Be kell menniük kávézókba, boltokba, szóba kell elegyedniük idegenekkel (a klán persze gyorsan megtalálja a szószólóját). Vagy épp gondolkozni kell, megfejteni a feladványt, majd beküldeni azt egy online felületen. Vigyázat, időre megy a játék!
Ezután a csoportok találkoznak az íróval egy előre megbeszélt helyen, ahol együtt megfejtik, mit jelentenek a nyomok. Rájönnek, miféle rejtett szimbólumok veszik körül őket minden nap. Ha odafigyelnek, a város metaforájává válik különféle történeteknek, amiket akár meg is írhatnak holnaptól…
Okostelefon használata nemhogy lehetséges, de javasolt. Akár a klánok közötti kapcsolattartásra (ez nem szükséges, de lehetséges), akár a feladat nehézsége miatt helyek, információk felkutatására.
A túra egyszerre több osztálynyi gyerekkel is működik.
MIT TANULUNK A TÚRÁK SORÁN?
Megtanuljuk okosan használni az okostelefonunkat (arra, amire való).
Megtanuljuk észrevenni a város apró részleteit, amiket eddig észre sem vettünk.
Megtanuljuk, hogyan válhat bármiből történet, ha a képzeletünket használjuk.
Megtanuljuk a történetírás alapvető szabályait.